вторник, 14 февруари 2012 г.

Карамелено изкушение

Бързам да въведа ред в моето кухненско безредие след поредното приготвяне на вечеря и да седна на спокойствие пред компютъра за да използвам паралелно с почивката да се гмурна в един свят който те кара да забравиш колко ти е било трудно през деня и как гърбът ти се е превил от умората.
Моето блогче е вече на 1 месец и като всяко ново начало все още се вълнувам и ми е приятно, и когато прочета веки нов пост и когато аз самата се подготвям с моя пореден.
Може би с времето ще се промени всичко,и вместо вълнение,чувството ще премине в друго измерение,също като любовта между двама,която е минала през годините и ако се е опазила от ударите на суровия живот,е по загладена и не толкова огнена и буйна.
Не ме вълнува денят на влюбените,той за мен не може да е само един ден в годината!Нямам спомен колко такива дни сме били заедно,но знам че нашия ден на любовта можем да си го направим винаги когато поискаме и когато сме заедно.Съдба!Какво да се прави?Примерила съм се и с това,както и с много други и важни и не чак толкова важни нещица в живота!
Такава е моята любов!Такава сама съм си я избрала!


Кой ще каже какво е любов,
кой ще каже какво е
дали шум на море
или дъх на планинско усое,
или среща случайна
край някоя градска пиаца,
или нежна прегръдка
сред бавния ритъм на танца...

И не питай мълчи,
както аз ще мълча в полуздрача,
ще те милвам насън
и в в съня си за тебе ще плача.
Може сам да остана
отритнат, забравен, бездомен
но за мене ти няма,
не ще се превърнеш на спомен.

Ти ще бъдеш все същата,
с тези очи, с тези длани,
с тези тъмни коси
от жарава и сняг изтъкани.
Само аз ще изчезвам в нощта,
в тишината, в бесзкрая,
без да зная защо и какво е любов,
без да зная.
/текст Георги Джагаров/
 Харесвам тези стихове и песента,затова ви ги напомням.
Обожавам цветя,затова ви ги показвам.
Обичам да приготвям вкусотийки за любимите си същества без да прекалявам обаче,не е здравословно,но.... понякога е позволено.
Почерпете се и всички вие виртуално!Нека подсладим един миг от живота!

А сега как приготвих това карамелено
изкушение:
За сиропа от карамел:
100 гр бяла захар
25 гр масло
30 мл вода

За блата:
4 яйца
1ч ч захар
1ч ч брашно
ванилия
кората от половин лимон
щипка сол

Карамелизирах захарта до желания цвят и прибавих маслото.Когато се разтопи прибавих и водата и оставих на тих огън да поври до гъстота ,че когато сложих капка в порцеланова чиния и наклоних да не се разлива.
Така получения сироп излях в съд за печене 20 см в диаметър.
Върху сиропа подредих сърчица от ананас.

За блата разделих белтъците от жълтъците и ги избих поотделно,белтъците със щипката сол а жълтъците със захарта до побеляване,добавих кората от лимон , ванилията и брашното. Смесих бялата смес със жълтата след което изсипах върху ананаса.
После изпекох до готовност и още топло извадих в поднос така че сиропа да облее сладкиша.Гарнирах с коктейлни череши.
А сега за всички вас го гарнирам и със цвете!Пожелавам ви един вълнуващ,цветен и сладко карамелен ден,загърнат в топлата завивка на любовта и желанието!





14 коментара:

  1. ДАНЧЕ МИЛИЧКА БЛАГОДАРЯ ТИ ЗА ПРЕКРАСНИЯТ БЛОК КОЙТО НАПРАВИ ВИНАГИ ГО ЧАКАМ С НЕТЪРПЕНИЕ И ГО ЧЕТА С УДОВОЛСТВИЕ! ВСИЧКО Е ПРЕКРАСНО!ЖЕЛАЯ ТИ ОТ СЪРЦЕ МНОГО ЛЮБОВ И МНОГО ОБИЧ ДА ИМА В СЪРЦЕТО ТИ!ЦЕЛУВКИ НИКИ!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се че ти харесва Ники!
      В моето сърце съм резервирала едно кътче и за теб мила!
      И аз те прегръщам силно и те целувам!

      Изтриване
  2. Danche strahotna recepta.Az sam q pravila sashto,no s malko prodaljenie.Pravq "crema pastelera"-jaltichak krem,reja na dve blata i maja posredata.Aza ukrasa otvan se pravi drug krem ot beltaci i karamel s koito ukrasqvam otvan.Moq e po kalorichniq variant-10 yica i 1 kg. zahar :)))))
    No ISTINATA e che s krem ili bez krem kombinaciqta karamel i ananas e strahotno vkusna.POZDRAVLENIQ

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах Янче ,та нали аз от твоята торта за рождения ден на мама Катя откраднах идеята с ананаса и карамела!Само дето понамалих малко калориите,нали си ме знаеш?Щом може да не е много калорично ,това ще е!
      А да,истината е че ананас и карамел се връзват прекрасно!
      Целувам те!

      Изтриване
  3. Данче,много ми е любим този сладкиш и винаги като го видя и ми въздейства много мощно на сетивата!Твоят е станал страхотен,а и с тези ананасови сърчица е много актуален!Взимам си парченце обезателно!Сервизчето също ми харесва!И цветенцата и те!

    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря Еликсирче!И на мен ми въздейства мощно,ама много мощно!Истината е че си е вкусничко!
      Почерпи се с парченце щом ти е харесало!
      Хубав ден от мен!

      Изтриване
  4. Данче, толкова грейнали като слънце снимки :)
    Чудесен стих и песен и много красиви снимки!
    Сърдечни поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Дани!Едно голямо благодаря!
      Сърдечен поздрав и от мен!

      Изтриване
  5. Много красиво си декорирала сладкиша, Дани!
    Радвам се, че сме с едно и също отношение към деня на влюбените :-).
    Както казва моят мъж "ние нямаме нужда от празник, за да се чувстваме специални и влюбени, това ни се случва всеки ден" :-)
    Стихотворението много ми хареса.
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Дени!Пожелам на всички да се чувстват специални дори и без повод! По вълнуващо е от един празник!
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване
  6. Дани, обичам карамелените изкушения, а твоите сърчица са много красиви!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Габи,сладкиша не е непознат за всички ви,исках само да бъде малко по празнично!Дано се е получило!
      Сърцата прегръдка от мен!

      Изтриване
  7. Прекрасни снимки, вкусен сладкиш и красиво поднесен! Радвам се, че открих още едно красиво местенце!

    ОтговорИзтриване
  8. И аз се радвам много!Благодаря!Винаги си добре дошла Канди!Има място за всички!
    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.